Mijn eerste reis als vrijwilliger - Reisverslagen van Caroline de Kruijf - WaarBenJij.nu Mijn eerste reis als vrijwilliger - Reisverslagen van Caroline de Kruijf - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reis als vrijwilliger

Elk jaar organiseert de Stichting Roemeense Kinderhulp voor de kerstperiode een hulpgoederentransport naar Sovata in Roemenië. Nederlandse families stellen pakketten samen voor Roemeense families. Het is een directe vorm van hulp en daardoor ontstaat dan ook van een leuk contact tussen de families. In zo'n pakket zit meestal kleding, schoenen, school- en hobbyspullen, kerstversiering, naaigerei, persoonlijke verzorgingsproducten, keukenspullen, etc.
Ik ga mee de lopersgroep. Deze lopersgroep gaat voorafgaand aan de aankomst van de vrachtwagens die alle pakketten komen brengen, de Roemeense families uitnodigen om een pakket op te halen. De mensen worden hiermee ontzettend blij gemaakt, het is voor hen een steuntje in de rug voor de moeilijke winterperiode die weer gaat komen.

Recente Reisverslagen:

20 December 2018

Help je ook een gezin?

14 November 2018

Het zit er op

13 November 2018

Zigeunerbuurten

12 November 2018

Uitdeeldag in Eremitu

11 November 2018

Targu Mures
Caroline

Actief sinds 26 Okt. 2018
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 5131

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 14 November 2018

Mijn eerste reis als vrijwilliger

Landen bezocht: