De grote uitdeeldag in Sovata - Reisverslag uit Sovata, Roemenië van Caroline Kruijf - WaarBenJij.nu De grote uitdeeldag in Sovata - Reisverslag uit Sovata, Roemenië van Caroline Kruijf - WaarBenJij.nu

De grote uitdeeldag in Sovata

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

10 November 2018 | Roemenië, Sovata

Vanmorgen vroeg opstaan en ontbijten, want vandaag gaan we de pakketten uitdelen in Sovata. Als we om 8.30 uur aankomen, is de tent al opgebouwd en staan de tafels om achter te zitten al klaar. Er staan zelfs al en heleboel mensen te wachten. Iedereen heeft wel een taak. De mensen brengen hun uitnodiging mee n hun identiteitsbewijs. Dit moeten zij laten zien en als het akkoord is, wordt er getekend voor ontvangst. Dan volgt een grote envelop met de naam van het Nederlandse en van het Roemeense gezin. Dan mag mem doorlopen naar de vrachtwagen waar men één of meerdere pakketten ontvangt na het laten zien van de uitnodiging en de envelop. Sommige mensen ontvangen naast hun pakket ook een fiets of iets anders wat vanuit Nederlands is gestuurd. Ik laat de mensen hun handtekening zetten door zoiets te zeggen als teszek alairni. Mijn pakketgezinnen kom ik rond een uur of 11 ook tegen. Ik had even pauze dus die kon ik mooi even op de foto zetten. Eva doe vorig jaar logeerde bij Jacqueline liep er ook de hele dag. Haar vader hielp mee als vrijwilliger. Toen we klaar waren, waren we dat nog niet helemaal want we moesten ook nog naar Sarateni om pakketten uit te delen. Dit in verband met de uitbraak van Hepetitus A aldaar en de mensen in Sovata bang zijn om besmet te worden. Dat was binnen het uur ook uitgedeeld. Daarna weer naar huis om even bij te komen, het was alweer behoorlijk fris geworden nadat de zon was ondergegaan. Alle vrijwilligers waren uitgenodigd om pizza te komen eten bij de pizzeria. Niet iedereen was gekomen maar alsnog was het een grote groep en was het restaurant helemaal vol. Honger had ik niet maar dat gaf niet want er werden een paar pizza's op tafel gezet en dan kon je er een stukje van afsnijden. Waren de pizza's op dan kwamen er weer nieuwe. Om half 10 hield ik het voor gezien. Ik wilde nog even mijn verslag maken en morgen staan we weer vroeg op om de chauffeurs uit te zwaaien. Die vertrekken morgenochtend vroeg om weer richting Nederland te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 26 Okt. 2018
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 5129

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2018 - 14 November 2018

Mijn eerste reis als vrijwilliger

Landen bezocht: